عرقیات مفید برای چاقی،لاغری،کبد چرب و بارداری

 

عرقیات مفید برای لاغری

زیره سیاه

زیره سبز

کرفس

شوید

بابا ادم

 

عرقیات مفید برای چاقی

یونجه

شنبلیله

شلتوک

برگ چنار

گزنه

 

عرقیات برای کبد چرب 

کاسنی

شاطره

خارشتر

بید

عرقیات مفید برای بارداری

عرق گیاهی خارخاسک
عرق خارخاسک جزء عرق های مفیدی است که در دوران بارداری نقش موثری دارد. این عرق خون را تصفیه می کند. مادرانی که دچار کهیر می شوندد یا پوست شان خارش پیدا می کند (به خصوص بعد از خوردن غذاهای گرم مزاج) با خوردن این عرق حالشان بهتر می شود؛ همان طور که گفته شد عرق خارخاسک جزء یکی از عرقیاتی است که خون را تصفیه می کند. به دلیل افزایش هورمون های بارداری که از جفت ترشح می شود؛ سنگ کلیه، سنگ مثانه یا حتی سنگ کیسه صفرا یکی از معضلاتی هستند که ممکن است در دوران بارداری سراغ خانم ها بروند. عرق خارخاسک می تواند در دفع این سنگ ها نقش بسزایی داشته باشد.
عرق خارخاسک خلط آور است و سرفه های خشک و آزاردهنده را بهبود می بخشد. برای همین اگر در دوران بارداری سرما خوردید، می توانید از اینن عرق استفاده کنید. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 200کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می شود). مادر باردار می تواند از یک استکان تا سه استکان در روز میل کند. البته بسته به نوع درمان بیماری، میزان مصرف تغییر می کند.

 

عرق گیاهی خارشتر
عرق خارشتر می تواند به عنوان یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، در دفع سنگ ها کمک کننده باشد. مشکل دیگری که در دوران بارداری ممکن استت خانم ها دچار آن شوند، عفونت مثانه یا کلیه است که عرق خارشتر به دلیل اینکه مجاری ادرار را ضدعفونی می کند، می تواند یک درمانگر در این زمینه باشد. حتی در کاهش ورم بارداری هم می توانید روی عرق خارشتر حساب کنید. مادر باردار می تواند از یک استکان تا سه استکان در روز این عرق را میل کند. البته بسته به نوع درمان بیماری میزان مصرف تغییرمی کند.

 

عرق گیاهی آویشن
برای درمان یائسگی بیشتر عرق آویشن تجویز می شود. برای افرادی که دچار آلرژی هستند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است، هم توصیه میی شود. گرفتگی بینی باعث می شود که مادر به سختی نفس بکشد و در مقابل غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین تاثیر نامطلوبی بگذارد. پس در این شرایط بهتر است عرق آویشن را کف دست بریزید و در داخل بینی استنشاق کنید. این عرق می تواند جایگزین قطره ها و داروهای شیمیایی برای رفع گرفتگی بینیباشد.

 

عرق گیاهی اسطوخودوس
استرس و اضطراب در دوران بارداری ممکن است سراغ هر مادر بارداری برود. مهم ترین مسئله این است که مادر در این دوران باید استرس را از خودد دور کند و آرامش اعصاب داشته باشد. عرق اسطوخودوس یکی از بهترین عرقیاتی است که مادر باردار را به آرامش دعوت می کند. همچنین برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است، چون تب را کاهش می دهد. کمبود کلسیم در این دوران مشکل شایعی است که یکی از عوارضش گرفتگی عضلات است که عرق اسطوخودوس در باز کردن گرفتگی عضلانی مهارت خاصی دارد.

 

بهار گیاهی نارنج
عود کردن میگرن در دوران بارداری ممکن است مادر را کمی اذیت کند، به خصوص که توصیه می شود در این دوران داروهای شیمیایی کمتریی مصرف شود. عرق بهار نارنج می تواند جایگزین داروهای مسکن شیمیایی در این دوران شود. اگر دچار حمله عصبی یا همان میگرن شدید یک سوم لیوان عرق بهارنارنج را همراه با عسل مخلوط کنید و بخورید. برای بی خوابی توصیه می شود یک سوم لیوان عرق بهارنارنج را قبل از شام بنوشید تا در ساعت خواب، بی خوابی سراغ تان نیاید.

 

عرق گیاهی بادرنجبویه
ویارهای بارداری یکی از مشکل های اصلی خانم های باردار است. اما بعضی افراد به دلیل ویار قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند، زیرا دچارر استفراغ شدید می شوند. عرق بادرنجبویه می تواند برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر باشد. اما علاوه بر عرق بادرنجبویه می توانید به آب انار طبیعی کمی عرق نعناع اضافه کنید و بنوشید. همچنین برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری عرق بادرنجبویه مورد استفاده قرار می گیرد.
حتی اگر در این دوران افسردگی بارداری سراغ تان آمد، حتما از عرق بادرنجبویه یادی کنید زیرا در رفع این مشکل کمک کننده است، حتی بعد ازز زایمان هم ممکن است مشکل افسردگی وجود داشته باشد که خیلی از خانم ها به دلیل استفاده از داروی ضدافسردگی شیرشان ممکن است کم شود و حتی شیردهی به نوزاد را قطع کنند. اما با صلاحدید پزشک می توان به جای داروهای ضدافسردگی از این عرق یعنی بادرنجبویه و بهارنارنج استفاده کرد. البته درجه افسردگی هم حائزاهمیت است.

 

عرق شنبلیله
دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابتی است که طی دوران بارداری در زنان بروز می کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. اما برخی ازز خانم ها در این دوران با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند تا دوران بارداری خاتمه پیدا کند.
دیابت بارداری در 3تا 66درصد زنان باردار دیده می شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می دهدد به همین دلیل برای این دسته از مادران مفیداست.

 

عرق بیدمشک
کم اشتهایی در بارداری باید درمان شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. برای درمان کم اشتهایی در دوران بارداری می توان از عرق بیدمشکک استفاده کرد. علاوه بر افزایش اشتها، تپش قلب را در دوران بارداری کاهش می دهد. در دوران بارداری ممکن است با کهیر روبه رو شوید، مشکلی که تا قبل از این دوران آن را تجربه نکرده اید، اما با نزدیک شدن به ماه های آخر بارداری این مشکل پوستی سراغ بعضی خانم های باردار می رود. در طب سنتی درمان کهیرهای دوران بارداری عرق شاه تر است.

 

برای کسب اطلاعات در مورد عرقیات روی لینک زیر کلیک کنید
عرقیات مفید برای چاقی،لاغری،کبد چرب و بارداری
عرقیات گیاهی مفید برای کبد چرب و بارداری
عرقیات گیاهی مفید برای چاقی و لاغری