برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

رفع مو زائد

اطلاعات کامل درباره رفع مو زائد

اطلاعات کامل درباره رفع مو زائد

 برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

اطلاعات کامل درباره ریزش مو و کاشت مو

اغلب مردان وزنان ازداشتن موهای زائد رنج می برندوبه دنبال راههایی هستند که از شر موهای زائد خلاص شوند.لیزر ،تیغ ،موم ،موچین ،بند،کاغذ سمباده مخصوص وکرم های موبر می توانند به شما کمک کنند که به صورت موقت یا دائم این مشکل برطرف شود.بیشتر افراد ازاصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موها چه به صورت موقت یا دائم استفاده می کنند که این اصطلاح اشتباه می باشد.

1)اپیلاسیون “لطمه زدن به پیاز مو”:برطرف کردن دائم یا همیشگی موهای بدن با دستگاه الکترولیز(اپیلاتور)را اپیلاسیون می گویندکه تنها توسط متخصصین الکتولیز انجام می شود.

2)دپیلاسیون”لطمه زدن به ساقه ی مو”:برطرف کردن موقت موهای زائد بدن به وسیله ی مواد شیمیائی ویا وسایل متفرقه رادپیلاسیون گویند.

موهای زائد

دپیلاسیون به ‌وسیله تیغ: آسان و سریع

تیغ بهترین وسیله پاک‌ کردن سریع بدن از موهای زائد است، به ‌ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساس دارند.در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می ‌کنید، تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار، یک دوش10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود. سپس با مقداری آب صابون پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند. تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید. تیغ ساقه مو را درست هم‌ سطح لایه اپیدرم پوست(لایه سطحی پوست) قطع می‌ کند.

در حال حاضر، تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم ‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند. با این حال پیشنهاد می‌ شود در کنار آن، از صابون یا ژل‌های نرم‌ کننده هم استفاده کنید.توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است، ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی کمی افزایش می ‌‌یابد، بنابراین برای دست و ‌صورت توصیه نمی ‌شود.پس از دپیلاسوین با تیغ، هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نکنید.

موی زائد

دپیلاسیون با دستگا‌ه‌های اپیلاتور: اقتصادی

دستگاه‌های اپیلاتور، از جمله اقتصادی ‌ترین وسایل برای رفع موهای زائد بدن است.

این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

گروهی که تنها ساقه مو را کوتاه می ‌کنند و گروهی که مو را از ریشه درمی‌ آورند.

وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری که مو را از ریشه درمی ‌آورند، استفاده می‌ کنید، رویش موها دو تا سه هفته عقب می ‌افتد. از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌ توانید استفاده کنید.

تنها عیب این دستگاه‌ها این است که باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می ‌شود و اگر چه موهای بسیار ریز را می گیرند، ولی به مرور زمان باعث رویش موهای زیر پوستی می ‌شوند.

موی زائد

نکات مهم:

* توجه داشته باشید پیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور یک دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.

* بهترین زمان برای دپیلاسیون، بعد از ظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروکش کند.

* قبل از دپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور، مطمئن شوید چربی کرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی که می‌ خواهید دپیلاسیون کنید، کاملاً تمیز و برداشته شود.

* بعضی مواقع، موهای نازکی که به سمت عقب رشد می‌ کنند، به سطح پوست نمی ‌رسند و زیر پوست رشد می ‌کنند. برای پیشگیری از چنین مواردی می ‌توانید از دستکش ماساژ (کیسه مخصوص حمام) یا پیلینگ بدن استفاده کنید. این کار سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌ برد، به ‌طوری که موهای نازک به راحتی می ‌توانند به سطح پوست بیایند و به‌ وسیله اپیلاتور برداشته شوند.

* بر خلاف تیغ که پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌ شود،‌آزمایش‌های پوست‌ شناسی نشان داده است که استفاده از اپیلاتور این مشکل را به وجود نخواهد آورد. چیزی که سبب شد، این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است که بسیاری از خانم‌ها در تابستان دپیلاسیون می‌ کنند. طبیعتاً دمای بالای هوا روی رشد موهای بدن تاثیر می ‌گذارد. در تابستان گردش خون سریع‌تر است. این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بدن کمک می ‌کند.

موی زائد

دپیلاسیون به ‌وسیله موچین

موهای ابرو و موهای زبر و کوتاه را می ‌توان به‌وسیله موچین دپیلاسیون کرد. رشد موها بعد از انجام این نوع دپیلاسیون، طبیعی خواهد بود.

دپیلاسیون به وسیله ی موم

بیشتر برای موهای دست وپااستفاده شود در ضمن استفاده ی زیاد از موم باعث شل شدن پوست می شود .دپیلاسیون به وسیله ی نخ ودپیلاسیون به وسیله ی کرمهای مو برازدیگروسایل برای از بین بردن موهای زائد می باشد.


روش های خانگی برای از بین بردن موهای زائد

موهای زائد بدن و به ویژه صورت، مشکل همیشگی بسیاری از خانم ها است. همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار راه های زیادی را امتحان می کنند حتی برای اینکه از شر موهای زائد خود رها شوند حاضرند خود را به زیر تیغ جراحان ببرند و انواع عمل های جراحی، لیزر، الکترولیز، اشعه ایکس و بسیاری روش های دیگر که دردناک نیز هستند را امتحان کنند.

بعضی خانم ها که به دلایل مختلف نمی توانند از روش های مانند جراحی، لیزر، الکترولیز و یا اشعه ایکس استفاده کنند و یا تحمل درد روش هایی مانند موم را ندارند، به دنبال راه هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن به روش های خانگی هستند. اما این روش های خانگی کدامند؟ چگونه می توان در خانه از شر موهای زائد خلاص شد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بیابید و اطلاعات کاملی در مورد روش های خانگی رفع موهای زائد به دست بیاوید این مقاله سایت را از دست ندهید چون ما در این مقاله به انواع روش های خانگی برای از بین بردن موهای زائد می پردازیم.

استفاده از سنگ پا :

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد میتواند برای از بین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشار خیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنین ظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود.

استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام میتواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

زردچوبه:

گرد نخود و پودر زردچوبه : استفاده از این روش در هندوستان بسیار گسترده است. البته مردم محلی در برخی از نواحی ایران نیز از این شیوه برای از بین بردن موهای زائد در کودکان استفاده میکنند. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهید، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد. البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و تحقیقات علمی در این زمینه لازم به نظر میرسد.

خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه مصرف ان باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برایکبد میباشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید و به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه :

اول از همه زردچوبه و شیر ، به نسبت ۱:۲ (۱ زردچوبه و ۲ شیر) باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده :

ابتدا دوباره مقداری کمی آرد ذرت را به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از۲۰دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف دایمی موهای زائد دارد ،این روش بر خلاف دیگر روش ها می توانید ۱ بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه فوق العاده بهتر باشید…با این روش به تدریج با جندبار استفاده ریشه موها سست میشود و از شر انها راحت میشود.دوستان عزیز معمولا یک لیوان شیر با دو قاشق زردچوبه با یک قاشق ارد ذرت با یک قاشق مربا خوری برای ساق پا کافیست …امتحان کنید تا معجزه ان را ببینید..

نکته : این خمیر بیشتر برای موهای بدن بکار میرود ولی اگر برای صورت میخواهید استفاده کنید ، رنگش تا ۲۴ ساعت می ماند و باید طی این ساعت از خونه بیرون نروید تا رنگش کاملا برطرف بشه …

روش های دیگر با استفاده از زردچوبه:

دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری آرد و نصف یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با هم ترکیب نمایید. خمیری که از این مواد به دست می آید را روی موهای زائد پوست صورت خود بگذارید. اجازه دهید آن خمیر روی پوستتان خشک شود. سپس به آرامی پوست خود را بمالید تا آن مواد از پوستتان جدا بشوند. استفاده مکرر از این خمیر به مدت چند ماه می تواند برای همیشه موهای زائد صورت شما را از بین ببرد.

یک عدد پاپای خام را با یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه به خوبی با هم ترکیب کنید. این خمیر برای از بین بردن دائمی موهای زائد بسیار مؤثر است. صورت خود را با این خمیر به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس پوستتان را بشویید. انجام این عمل به مدت یک بار در هفته موجب خواهد شد نتیجه دلخواه را به دست آورید.

چای نعناع :

گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث افزایش رشد موهای زائد و ضخیم میشود. در این بین، مهمترین هورمون، تستوسترون است. این هورمون که عامل اصلی بروز صفات مردانه می باشد میتواند در برخی از زنان نیز بیشتر از مقدار طبیعی وجود داشته باشد. چای نعناع میتواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود. نوشیدن یک فنجان در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوبتر توصیه میشود.

توجه نمایید که به دلیل تاثیر این روش بر روی هورمون ها، قبل از استفاده از این روش با پزشک مشورت کنید.

ترکیب عسل، لیمو و شکر :

یک موم خانگی! که به آسانی تهیه میشود و میتوانید مورد استفاده قرار دهید. اگر از کرمها و مومهای تجاری برای زدودن موهای دست و پا استفاده میکنید، میتوانید به جای آنها از ترکیب عسل، آب لیمو و شکر استفاده کنید. این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب) با هم ترکیب کنید. ( یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر ) و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درون ماکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود.

حال میتوانید از این موم استفاده کنید، وقتی خنک شد آن را بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. لایه نازکی از موم ساخته شده را بر روی پوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرم شست و شو دهید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

روش دیگر با استفاده از عسل:

عسل و آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق چایخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را در جهت مو بر روی موهای زائد خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه می توانید پوستتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مطلوب این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

کاغذ سمباده :

استفاده از این روش به هیچ عنوان در نواحی با پوست حساس توصیه نمیشود و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و یا دردناک باشد. برای بکارگیری این روش، کاغذ سمباده نرم را انتخاب کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید، همچنین به جای اینکه از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید میتوانید از کیسه حمام ( در کنار لیف ) استفاده کنید. هیچوقت کیسه حمام یا کاغذ سمباده را بر روی پوست صورت نکشید. این روش ممکن است در برخی نواحی موهای زیادی را حذف نکند ولی میتواند تا حدودی مؤثر باشد.

سفیده تخم مرغ:

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری آرد ذرت کاملا با هم ترکیب نمایید. سپس این خمیر را روی موهای زائد قرار دهید. بگذارید این خمیر بر روی پوستتان خشک شود. پس از خشک شدن می توانید آن را پوسته پوسته کرده و از پوستتان جدا سازید. هفته ای ۲ بار از این خمیر استفاده کنید.

ریحان و پیاز:

 ۹ تا ۱۲ عدد برگ ریحان تازه و غشاء (پوسته) ۲ عدد پیاز را بردارید. سپس آنها را بخوبی با هم خرد و ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی قسمت هایی از صورتتان بگذارید که دارای موهای زائد می باشد. با استفاده از این ترکیب به مدت ۱ ماه به نتیجه مطلوب خواهید رسید و امکان اینکه برای همیشه از دست این موهای زائد رها گردید، بسیار زیاد است.


 از بین بردن موهای زائد با کرم ماسک

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، اگر صورتتان دارای موهای زائد است و دوست دارید به روش خانگی و گیاهی از شر این موها خلاص شوید بهتر است این کرم ماسک خانگی را امتحان کنید.

مواد اولیه:

1 ق.غ لانولین

۱۰۰ گ عرق رازیانه

طرز تهیه و مصرف:

ابتدا لانولین را بر حرارت ملایم قرار داده پس از نرم شدن هم بزنید و کم کم عرق رازیانه را اضافه نمائید. به هم زدن ادامه داده تا تمامی‌عرق رازیانه جذب لانولین بشود و به رنگ سفید دراید. برای مصرف این کرم ابتدا پوست را تمیز شسته و سپس لایه ای از کرم را به صورت بمالید, فقط مواد زیر چشمان خود باشد ۱ ساعت صبر کنید و سپس صورت را با پنبه یا دستمال کاغذی نرم پاک کنید. هفته ای ۳ مرتبه می‌توانید از این کرم ماسک اتفاده کنید.

فواید:

مصرف این کرم ماسک پوست را شفاف کرده و لکه ‌ها را زایل و موهای زائد صورت را بخاطر وجود رازیانه سست و از بین می‌برد.

لانولین چیست:

چربی پشم یا لانولین موم زرد رنگی می‌باشد که از غدد چربی پشم حیوانات گرفته می‌شود. بیشتر لانولین‌های مورد استفاده انسان از پشم گوسفند تهیه می‌شود. لانولین غالبا به اشتباه و برای بیش از ۱۵۰ سال در فارماکوپه‌ها چربی پنداشته می‌شد در حالی که فاقد گلیسرید و در حقیقت از مومها است. این موم از طریق فشردن پشم گوشفند در میان یک غلطک تهیه می‌شود. تمام یا بیشتر لانولین در زمان تهیه نخ، نمد و پارچه از پشم جدا می‌شود. برای درمان و زیبایی پوست انسان استفاده می‌شود. نرمی‌و لطافت پوست: یکی از مواد رایج مورد استفاده در ساخت کرم‌های نرم کننده و حفظ جوانی پوست است.

اگر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان شود، می‌توانید برای رسیدن به هدفتان به ادویه زردچوبه اعتماد کنید. زردچوبه تاثیرات درمانی بسیاری دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است. در این مقاله به خصوص روی تاثیر مطلوب این ادویه بر سلامت و شفافیت پوست تمرکز شده است.

به این ترتیب اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از 15 دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

چگونه موهای زائد را با زردچوبه برداریم؟

رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. در این مقاله با روشی جدید شما را آشنا می کنیم که کمک به از بین بردن موهای زائد می کند.

نکته:
روش های بسیار برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مثل: اپیلاسیون، استفاده از ماسک ها و سایردرمانهای خانگی.. اما شما می توانید با کمک خمیر زرد چوبه از موهای ناخواسته رهایی پیدا کنید.

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد
خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه
اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده
ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

خواص زردچوبه: یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. زردچوبه خواص منقبض کنندگی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد و آبلیمو یک روشن کننده طبیعی است. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل 2 بار در هفته انجام دهید


 

مصرف چند لیوان جوشانده نعناع می تواند به از بین بردن موهای زائد صورت و بدن زنان کمک کند .

به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک، محققان ترکیه اعلام کردند، میزان تستوسترون آزاد بدن زنان دارای موهای زائد که 5 روز روزی دو فنجان جوشانده نعناع خوردند به حداقل قابل توجهی کاهش یافت.

این تحقیق به وسیله دکتر مهمت نعمان تامر و همکارانش در دانشگاه سلیمان دمیرل در ایسپارتا انجام شده است. برای از بین بردن اینگونه موها تاکنون هورمون های مردانه زیادی در بدن زنان هدف قرار داده می شدند از جمله با مصرف قرص های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از تولید این هورمون ها یا مصرف دارو برای جلوگیری از واکنش بدن نسبت به آنها.


با کمک خمیر زرد چوبه می توان از شر موهای ناخواسته رهایی پیدا کرد

رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. در این مقاله با روشی جدید شما را آشنا می کنیم که کمک به از بین بردن موهای زائد می کند.

نکته :
روش های بسیار برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مثل : اپیلاسیون ، استفاده از ماسک ها و سایر درمانهای خانگی .. اما شما می توانید با کمک خمیر زرد چوبه از موهای ناخواسته رهایی پیدا کنید.

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد
خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد می باشد. با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید… مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی  و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه
اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده
ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.

این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.


درمان قطعی موهای زائد چیست ؟

موهای نا خواسته یا  موهای زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن ایجاد میشود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد . رویش موهای زائد را عمدتا در نواحی چانه ، لب فوقانی ، نواحی دو طرف صورت ،از محل ناف به طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر ، به رنگ تیره و سیاه می توان مشاهده نمود .

ریشه هر مو دارای رنگدانه ای به نام ملانین بوده که در روند رشد مو ، به تدریج این رنگدانه فعال گشته و تمامی بدنه یک مو را تیره و به رنگ های سیاه ، قهوه ای و بلوند و … در می آورد .

مکانیسم اثر لیزربرموهای زائد چگونه است؟
مکانیسم اثر لیزر ، بر بمباران و نابود ساختن رنگدانه یا ملانین موجود در ریشه مو استوار می باشد .

لیزر ، با گسیل نمودن نور هدایت شده خود به سوی هدف یا cible مو که همان محل انبار شدن ملانین موجود در ریشه هر مو است ، رنگدانه مورد نظر را بمباران و نهایتاً متلاشی می نماید .

اثر نور لیزر بر روی ملانین یا رنگدانه مو بر اساس مکانیسم گرم نمودن آن تا حد نابود کردن مو بوده که این مکانیسم به نام فوتو ترمولیز خوانده می شود .
در پی تابش نور هدایت شده لیزر به ریشه مو ، رنگدانه مو گرم شده و نهایتاً به علت افزایش شدید دما ، دچار از هم گسیختگی اجزا آن و نهایتاً مرگ سلولی ایجاد می گردد .

بدیهی است با نابود شدن مرکز رنگ سازی موها (ملانین)، فرد پس از طی مدت معینی از درمان ، باید کاهش محسوس موهای زائد و ناخواسته خود را مشاهده نماید .
لیزرهای الکساندریت ، لیزر ruby ، لیزر دیود ، لیزر ipl ، و لیزر nd:yag در زمره لیزرهایی هستند که قادر به درمان موهای زائد بر اساس مکانیسم یاد شده فوق می باشند که در این میان لیزر الکساندریت بیشترین و بهترین تاثیر و کم ترین عارضه را دارد .

ضروری است به نکاتی چند جهت اگاهی از قابلیت درمان موهای زائدبا لیزر برای محو و از بین بردن موهای زائد فهرست وار اشاره نمود .

1- لیزر فقط رنگدانه های تیره موجود در ریشه های مو را بمباران و نابود می سازد . بنابراین درمان موهای سفید ، روشن و پرزهای صورت و بدن توسط لیزر امکان پذیر نمی باشد .

2- افرادی که دارای پوست روشن هستند نتیجه درمان موهای زائد بهتر از درمان در افراد دارای پوست برنزه و تیره می باشد .

3-  افراد برنزه و دارای پوست تیره ، به لحاظ فعال تر بودن رنگدانه ها در پوستشان پزشک باید به منظور پیشگیری از ایجاد عوارض پررنگی و بد رنگی بر روی پوست دقت لازم را داشته باشد .

4- نتیجه درمان موهای زائد توسط لیزر در صورتیکه کلیه پارامترهای لازم همچون انرژی ، مدت زمان پالس و … به درستی توسط پزشک معالج انتخاب گردد ، پس از هر جلسه بین 25 تا 20 % موهای زائد ناخواسته باید از بین برود

5- فاصله بین دو جلسه درمان موهای زائد با لیزر حداقل باید 6 هفته در نظر گرفته شود .

6- تعداد جلسات درمان با لیزر در افراد مختلف متفاوت است ولی به طور متوسط 4-6 جلسه ضروری است .

7- در پی انجام هر جلسه درمان موهای زائد با لیزر ممکن است علائمی همچون قرمزی ، التهاب خفیف و یا متوسط ولی گذرا ، ایجاد گردد که پس از گذشت چند ساعت برطرف گشته و هیچ نشانه و علامتی غیر عادی به روی پوست نباید باقی بماند .

8- در فواصل بین لیزر از روش هایی که باعث کندن ریشه مو می شود ( موچین ، بند ، موم و اپی لیدی ) استفاده نشود و در صورت لزوم موها تراشیده شود .

9- پس از درمان توسط لیزر ، بمنظور رفع شدن سریع تر علائم فوق ، پیشنهاد می گردد محل درمان شده توسط کیسه یخ سرد گردد . و در صورت مشاهده هر گونه عارضه غیر طبیعی یا تاول بدون هیچ دستکاری سریعاً با پزشک معالج مشورت شود .

10- در صورتی که محل درمان شده توسط لیزر در ناحیه صورت باشد ، ضروری است که حتماً از کرم های ضد آفتاب قوی به منظور پیش گیری از عوارضی همچون تیره شدن محل درمان استفاده نمود .

11- افرادی که اختلالات زمینه ای همچون اختلال هورمونی و یا کیست تخمدان دارند علاوه بر لیزر باید تحت درمان دارویی نیز قرار گیرند .

12- اگر سابقه تب خال دارید و یا داروی خاصی استفاده می کنید قبل از انجام لیزر پزشک معالج خود را مطلع نمایید .

درمان قطعی موهای زائد چیست ,لیزر موهای زائد

نظرمتخصصین در رابطه  لیزر موهای زائد چیست؟
یک متخصص پوست میگوید: کاهش موهای زاید با استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی تنها در مدت مصرف دارو اتفاق می‌افتد و با قطع مصرف دارو موهای زاید با همان ضخامت رشد می‌کنند.

با اشاره به اینکه اختلالات هورمونی و زمینه ارثی از دلایل اصلی رویش‌ موهای زاید در زنان است، اظهار کرد: در 50 درصد موارد موهای زائد به دلیل اختلالات هورمونی و 50 درصد زمینه ارثی موجب رویش مو‌های زاید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه درمان مو‌های زائد لیزر است، افزود: در صورتی که علت ایجاد موی زائد اختلال هورمونی باشد با مصرف دارو برطرف می‌شود و با انجام لیزر نتیجه درمانی بهتری نسبت به زمینه ارثی موی زاید دارد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: 3 تا 6 جلسه انجام لیزر نتایج درمانی قابل توجهی برای رفع موهای زاید دارد.

این متخصص افزود اثرات درمان توسط لیزر برای زنان باردار و شیرده گفت: به طور معمول درمان موهای زاید توسط لیزر در دوران بارداری و شیردهی مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا لیزر از جنس نور و عمق نفوذ آن حداکثر 4 میلی متر است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد حتی لیزر موهای شکم در دوران بارداری هیچ مشکل برای جنین ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: معمولا پزشکان در دوران بارداری برای احتیاط و در دوران شیردهی به دلیل احتمال تاثیر لیزر بر هورمون‌های تحریک شیردهی در خون، درمان با لیزر را انجام نمی‌دهند اما این کار به لحاظ علمی منعی ندارد.

این متخصص پوست با بیان اینکه اگر درمان موهای زاید با لیزر به درستی انجام شود عارضه‌ای برای پوست ایجاد نخواهد شد، گفت: در برخی موارد ممکن است لیزر سوختگی‌های سطحی روی پوست ایجاد کند که به لکه‌های طولانی مدت تبدیل می‌شود.

دو نوع مراقبت پس از درمان با لیزر وجود دارد که نخستین مراقبت در مورد ایجاد التهاب بر روی پوست است که با تجویز کرم‌های ضد التهاب رفع می‌شود و در مورد دوم ایجاد حساسیت‌های پوستی است که برای مراقبت از آن در مقابل اشعه آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: درمان موهای زاید با لیزر باید توسط پزشک متخصص و در مراکز مطمئن با دستگاه های مجهزانجام شود زیرا پارامترهای دقیقی برای این کار نیاز است اما متاسفانه امروز لیزر توسط تکنسین‌ها، ماماها و آرایشگرها نیز انجام می‌شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی هم‌چنین در خصوص تاثیر گیاهان دارویی و شیمیایی در درمان موی زاید گفت: کاهش موهای زاید با استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی تنها در مدت مصرف دارو اتفاق می‌افتد و با قطع مصرف دارو موهای زاید با همان ضخامت رشد می‌کنند و لیزر بهترین روش درمان موهای زاید است.

درمان قطعی موهای زائد چیست ,لیزر موهای زائد

نظر یک متخصص دیگر:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه درمان قطعی برای از بین بردن موهای زائد وجود ندارد، گفت: لیزر، درمان قطعی برای از بین رفتن موهای زائد به شمار نمی رود.

افرادی که موهای زائد دارند، در آینده مستعد رویش مو در خارج از محدوده لیزر هستند. گاه انرژی و حرارت لیزر به رویش مو در محیط های اطراف پوستی که لیرز در آن انجام شده است، منجر می شود.

این متخصص پوست و مو گفت: ریشه و پیاز مو خاصیتی دارد که می تواند موهای جدید را ایجاد یا بازسازی کند.

وی افزود: به دلیل خاصیت بازسازی مو، لیزردرمانی درمان قطعی به شمار نمی آید چرا که ممکن است در کنار پیاز مویی که از بین رفته است، ریشه جدید ایجاد شود. به بیمارانی که لیزر درمانی شده اند، توصیه می شود بعد از اتمام دوره لیزر که عموما شش جلسه (هر ماه یک بار) است، سالی یک یا دو بار تحت لیزر درمانی قرار گیرند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اضافه کرد: یک یا دو جلسه لیزر درمانی در طول یک سال، سبب می شود تا موهای زائد مثل گذشته رشد نداشته باشند یا موهای جدید کمتر رشد کنند.